woensdag 31 augustus 2011

Woorden die je uit je naam kan maken

In mijn geval dus Jan Hoek. Voor de doe-het-zelvers thuis: je moet eerst raden hoeveel woorden je denkt dat je uit je naam kan maken en het dan pas doen. Dan is het spannender. Ik denk nu bijvoorbeeld dat ik 12 woorden uit mijn naam kan maken. Spannend hoeveel het er nu gaan worden! (Je mag elke letter maar één keer gebruiken).

Koe
Hoe
Joe (Dat kan je toch zeggen? Van: 'Neem jij die sleutel mee van boven?' 'Joe!')
Kan
Jok (Werkwoordsvervoegingen mogen, echt waar.)
Hok
Ken
Na
Ja
Ho
Nek
Hek
Oké
Hoen
Ha
Jek (Dat roep je als iets heel vies is.)
Kon
Hokje
Hak
Hakje
Nekje
Joh
Jank
Kano
Nok

En omdat ik van te voren gegokt had dat ik 12 woorden kon vinden, kan ik nu uitroepen 'Wujow! 25 woorden! Dat is meer dan twee keer zoveel als ik dacht!'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten