zaterdag 6 augustus 2011

Dingen die opeens je leven uit floepen en nooit meer terug zijn gekomen

Ook wel dingen die kwijt zijn genoemd. Of zoals Hannah het zegt 'dingen die naar verlorendingenland zijn geteleporteerd'. Stiekem heb ik nog steeds dezelfde behoefte uit mijn kindertijd om als pen even weg is, woedend om me heen te schreeuwen: 'WIE VAN JULLIE GEWETENLOZE DIEVEN HEEFT MIJN PEN GESTOLEN?' Ook als ik bijvoorbeeld met enkel mijn vader en moeder thee aan het drinken was.

-Een Levi's-broek (Ik snap het niet, als ik ergens mijn broek uitdoe, ga ik toch meestal niet de deur uit voordat ik die weer aanheb)
-
Een zwarte spijkerbroek
-Het boek van Renske 'En je ziet nog eens wat', de straf van mensen die graag willen dat anderen mensen hun favoriete boeken lezen: die raken hun favoriete boeken kwijt.
-Mijn fietssleutel
-Een Monopolie-spel
-Een creme-kleurig shirt uit Bangkok dat echt heel mooi was
-Van elk paar sokken één sok
-Zo'n vijfendertig paraplu's
-Een Spongebob verkleedpak
-Een zwarte iPod met daarop alle muziek die belangrijk voor mij tussen 2004 en 2008
-Mijn witte jog-iPod
-Nog zo'n witte jog-iPod, alleen telt die misschien niet want die is me afgenomen toen ik op het strand van Tanzania overvallen werd, dus eigenlijk weet ik wel ongeveer wat er mee gebeurd is.
-Een Batman-pet
-Een blauw-rood-groene pet, die lijkt op de pet van 'Put en de Petteflet'
-De DVD 'Natural Born Killers'
-Een zonnebril met licht pantermotief (wat heel lelijk klinkt, maar het is prachtig, werkelijk waar)
-Zo'n piloten Ray Ban-zonnebril
-Veel zwarte pannen, en als ik de pan niet kwijt ben dan wel de deksel
-Messen (ik ben in bezit van 10 vorken, 10 lepels en 4 messen)
-Een etui met legerprint
-De Friends DVD seizoen nummer weet ik niet meer precies, maar Rachel is net zwanger en nu wil ik weten hoe het verder gaat!
-Een paar lekkere fijne sloffen, maar daar hoeven jullie nu niet allemaal naar te gaan zoeken, ik heb nieuwe gekocht voor 4 euro bij de Van Haaren
-Eindeloos veel notitieboekjes vol ideeën die ik nu vergeten ben, maar waar ik allang miljonair door had kunnen zijn
-En natuurlijk nog veel meer dingen waarvan ik niet meer weet dat ik ze heb omdat ze kwijt zijn.

Ik denk dat we de spullen kunnen onderverdelen in drie subcategorieën, ik heb per categorie geturfd hoe vaak ze voorkomen.

Dingen die je waarschijnlijk hebt uitgeleend: 5
Dingen die ervoor gemaakt zijn mee naar buiten te nemen, maar die niet aan je lijf vast zitten en je daarom waarschijnlijk zelf kwijt bent gemaakt: 10
Dingen die wel door magie kwijt moeten zijn geraakt (zoals pannen): 4

De treurige conclusie is dan helaas toch dat ik de meeste spullen zelf echt kwijt ben geraakt, en niet dat ze door vrienden gestolen (niet terug gegeven) zijn. Nou ja, ik weet niet wat beter zou zijn eigenlijk. Maar toch: minstens vijf vrienden hebben iets van mij wat ze niet toebehoort! Geef het terug!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten