dinsdag 23 augustus 2011

Jan Hoek-en zijn de leukste mensen van de wereld

Op de dag dat mijn ouders een geboorte-advertentie in de krant plaatsten met de medeling dat hun Jan Hoek was, adverteerde een andere Jan Hoek een paar pagina's later dat het theaterstuk 'De Vogelman' waar hij in speelde in premiere ging. Het was me gelijk duidelijk dat ik niet alleen was met mijn naam. Ooit wil ik een feestje geven met alle verschillende kleurrijke Jan Hoek-en die deze wereld rijk is.

Jan Hoek: de acteur.
Hij heeft ook een stichting met mijn naam, hij heeft nu een show voor kinderen en daar vertelt hij 'aan zijn magische tafel verhalen waarin de wereld letterlijk tot leven komt' en op zijn site www.janhoekspeelt.nl zie ik dat hij er ook geweldig uitziet, als een bont gekleurde hofnar met een haakneus in een gele ruitjesbroek en rode bretels. Jan Hoek, ik kom snel naar een voorstelling van je kijken!
Jan Hoek, de politicus.
Hij was wethouder Groenlinks in Zeeburg en was onder andere verantwoordelijk voor het opkrikken van de Javastraat. Zijn lievelingswinkel is de dikkemannenwinkel aan de prinsengracht. Ik heb hem ooit ontmoet toen ik moest jureren bij een column-westrijd in Oost. De organisatie had bedacht dat het leuk zou zijn om een jury te maken bestaande uit twee Jan Hoek-en. Het was voor mij ook de belangrijkste reden om mee te doen.
Jan Hoek, het transportbedrijf.
Al denk ik dat er ook een man achter zit die Jan Hoek heet en niet iemand zomaar heeft bedacht dat Jan Hoek wel een hele goede naam zou zijn om op vrachtwagens te zetten. In ieder geval, die vrachtwagens rijden tot mijn grote blijdschap rond op de snelweg.
Jan Hoek, de sport-trofee-naameigenaar
Ik begrijp het nog niet helemaal, maar dankzij mijn naamgenoot is er een jaarlijkse sport trofee met mijn naam die wordt uitgereikt. En die trofee is naar Jan Hoek vernoemd omdat hij een ingewikkeld technisch systeem heeft gesponsord waarmee de vossenjacht in Nederland nooit meer hetzelfde zal zijn. Hulde!
Jan Hoek, de theoloog.
Hij schrijft boeken over geloof, onder andere over dat gereformeerde en charismatische gelovigen elkaar niet eng moeten vinden.
Jan Hoek, de directeur van de Wereldomroep
Jan Hoek, eigenaar van standpaviljoen Paal 21 op Texel
En hij maakt ook hele leuke foto's van fluorescerende visjes en koralen met gezichtjes. Misschien is zijn strandpaviljoen een leuke locatie voor het Jan Hoeken-feest.
Jan Hoek, de kunstenaar
Nog een kunstenaar met mijn naam! De Alkmaarse kunstenaar maakt compleet ander werk dan ik, veel portretten en landschappen, maar onze gezamenlijke naam maakt dat ik nu al zin heb in een toekomstige samenwerking.

Volgens mij gaat het Jan Hoeken-feestje een gezellig feestje worden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten