donderdag 18 augustus 2011

Alle dingen die ik kan koken

Want zodra ik honger heb kan ik geen gerechten meer verzinnen, alleen maar losse producten, maar wat ik dan bijvoorbeeld kan maken van wortel ben ik dan helemaal kwijt. Dit lijstje moet ik dus ook uitprinten en in de keuken ophangen.

Ik heb dit lijstje eerder gemaakt, ongeveer een jaar geleden in Thailand. Het tweede gedeelte zijn de gerechten die er daarna nog zijn bijgekomen.

1:
-Jan-pasta
-Surinaamse pindasoep
-Thaise Curry
-Mosselen in de wok
-Chipsy MaƤi (dat hadden ze in Tanzania, een soort frietomelet)
-Vis met bonen
-Sebasta, dit gerecht kwam tot stand via het boodschappenspel waarbij je beide drie ingrediƫnten moet kiezen zonder te weten wat de ander kiest en daar wat van te maken en deze was echt heel lekker met: wortel, pasta, paprikasaus, garnaaltjes en mascorpone
-Pasta met spek en courgette en tantu-veel knoflook
-Rivierkreeftenpasta (Hannah-pasta)
-Pasta zalm-dille (Renske-pasta)
-Couscous met biologische merquez-worst, rozijnen en courgette
-Alexander-sla
-Kibbeling
-Noodles met zwarte bonensaus
-Bloemkool-brocollisoep
-Risotto
-Rijst, gehaktballetjes, boontjes en pindasaus

2: (dus de nieuwe gerechten)
-Zalm met zeewier en sojasaus
-Pasta met tomatensaus en ansjovis
-Hamburgers maken zelf
-Ik kan misschien proberen zelf pasta quatro formaggi te maken
-Aardappelpuree uit een pakje, met spinazie a la creme ernaast en een nep-vleesje ofzo.

Ik weet niet of ik dit veel gerechten of weinig vind

Geen opmerkingen:

Een reactie posten