donderdag 1 september 2011

Alles wat ik vies vind aan mens zijn

En omdat ik een man ben, gaat het specifiek over de dingen die ik vies vind aan een mannelijk mens zijn. Maar God, wat was de lijst lang geworden als ook typische vrouwelijke viezigheden opgenomen zouden moeten worden!

-Op dit moment heb ik een baardje. Mensen zeggen dat het leuk staat. Maar op de letter genomen is het natuurlijk heel vies dat uit je gezicht ontelbaar zwarte haren groeien, die maar langer en langer worden en gaan krullen enzo.
-Een vriend van mij had een ongeluk en stuurde mij een foto waarop je goed kan zien wat voor rare tomatensaus met witte stukjes eigenlijk in je knie zit. Vrij vies, maar zo gek dat we de dingen waarvan ons lichaam gemaakt zo vies vinden. Alsof een koelkast ijs en plastic heel vies vindt.
-Ook alles wat uit je lichaam komt is vies. Oorsmeer, snot, slaapzand, vloeistof die met seks te maken heeft, poep, plas. Het is toch raar dat we niet in staat zijn om ook maar één substantie te produceren die we wel lekker vinden. Het zou toch fijn zijn als snot smaakt naar bosbessenjam en oorsmeer ruikt naar eucalyptus.
-Tenen. Trollen zouden tenen moeten hebben, mensen niet.
-Oogballen. Zo in hun kas zijn ze best leuk, maar als je ze er uit haalt gelijk vies.
-Sowieso is denk ik elk menselijk lichaamsdeel als je het eraf snijdt en los op tafel legt gelijk vies. Toch raar, bij bomen is dat echt niet zo.
-Dat we per nacht twee blikjes cola aan water zweten ofzo. Water dat gewoon uit je huid druipt.
-Het is vies dat lange zwarte haren specifiek de behoefte hebben om uit moedervlekken te groeien.
-Ook dat nagels groeien is vies. Waarom zijn dingen die groeien zo vies? Misschien omdat we niet het gevoel willen hebben dat ons lichaam een soort akker is waar allerlei dingetjes zomaar uit kunnen ploppen.
-De navel heeft een vorm die vuil opvangt. Had ook beter ontworpen kunnen worden.
-Tepels. Vooral bij jongens. Dat ze geen functie hebben maakt ze gelijk een tikkie vies. Al snap ik dat het alternatief: 'een lijf zonder tepels' ook geen goed idee is.
-Piemels, vooral omdat ze maar een beetje bungelen in slappe toestand. Ze hadden ook in via een soort aerodynamische Transformerachtige-constructie uit je buik kunnen klappen.
-We laten scheten. Als wij geen scheten zouden laten en een volk zouden ontdekken waarvan zowel de mannen als de vrouwen op onregelmatige momenten stinkende gassen via hun anus verspreiden, dan zouden we daar toch heel veel grapjes over maken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten