zondag 17 juli 2011

Top 20 favoriete woorden van dit moment

Besef je wel! Dit is een momentopname!

1: Gezellie

2: Snor, maar alleen in de context van 'dat zit wel snor!'
3: Trammelant (als daar komt onheil van: 'als je iets gemeens over hem zegt, nou daar komt trammelant van hoor!')
4: Koekeloeren (het liefst defensief gebruiken: 'Wat zit je nou naar me te koekeloeren!')
5: Kereltje (iemand noemde me laatst zo en dat beviel me wel)
6: Shizzle, ik weet dat ik hopeloos ouderwets ben dat ik dit woord nog steeds leuk en cool vind, maar ja, kijk naar mijn vorige woorden, ik ben ook ouderwets)
7: Tantu, als tantu-leuk, tantu-erotisch of tantu-konijnachtig, en weer weet ik dat Vice dit woord al sinds de jaren nul niet meer vindt kunnen.
8: Alles met Schm als herhaling van het vorige woord: 'ja hoor dierenrechten, schmierenschmechten!'
9: Cowabunga! (Dat riepen de Teenage Mutant Ninja Turtles als ze blij waren)
10: Kadaverlijf, uit een liedje van de rapper Steen, gebruikt om het lichaam van een vrouw te omschrijven.
11: Erotisch als vervanging van het woord voor leuk, want van leuk moeten we echt af.
12: Punthoofd ('Die hypotheekrente-aftrekregels die ik maar niet begrijp, daar krijg ik toch een punthoofd van!')
13: Medium, omdat het inmiddels niet meer medium maar teringtyfussuperkut betekent.
14: Eerlijk, omdat je het tegenwoordig voor alles mag zetten (eerlijke spinazie, eerlijk spaarlampje) en als dat nu allemaal mag dan vind ik dat we het ook echt voor ALLES mogen gebruiken (eerlijke radiatorbuis, eerlijke radiofrequentie)
15: Poepzak, Kelly gebruikt dit in haar biografie 'Kelly'.
16: Druk, druk, druk, maar alleen als je het drie keer achter elkaar zegt.
17: Attencia, alleen Hannah Buenting zal ooit begrijpen waarom.
18: Duhhh! (laatste zei een moslimmeisje iets als: 'Is dit Amsterdam Centraal? O wacht ik zie het al, natuurlijk is dit centraal, duhhh!')
19: Joden, maar alleen als je het gebruikt als vrolijke uitroep zoals laatst toen Ajax had gewonnen, ik had eerst wat weerzin, maar toen ik het op de fiets een paar keer probeerde om dit wat in het rond te roepen 'Joden! Joden! Joden!', viel opeens het kwartje.
20: Popelen (Duhhh dat dat een leuk woord is!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten