dinsdag 19 juli 2011

'Hoe vaak gebruik ik mijn favoriete woorden dan ook daadwerkelijk'-lijstje

Hetzelfde principe als met de dieren van de vorige blog, maar dan met mijn favoriete woorden van dit moment uit drie blogs hiervoor. Dan kun je zien hoe gelukkig ik ben of niet met het daadwerkelijk in mijn leven zijn (of niet) van deze woorden.

1: Gezellie (1x), namelijk: 'Vond Kinneginne
gezellie!' Wat moest ik gelukkig zijn toen ik dat mailtje ontving in 2007 van Marije.
2: Snor (43x), maar eigenlijk maar 2x in de hoedanigheid van 'Dat zit wel snor!', zoals in deze zin van Martijn: 'Ik zat een tijdje naar deze foto te staren, je kan zien dat jullie nog niet een heel hoede band hebben. Vanuit Jan zit het wel
snor, maar, die, die, oude kip met vacht, 't is een stijf beestje'.
3: Trammelant (0x)
4: Koekeloeren (0x), dat valt me enorm tegen van jullie vrienden, ik dacht dat jullie leuk waren. Jammer.
5: Kereltje (1x), maar wel een mooie: 'omdat ik niet helemaal geen zielig
kereltje ben – integendeel; ik sta met beiden voeten stevig op de grond, zuivere lucht stroomt door mijn longen'.
6: Shizzle (22x), maar inderdaad voornamelijk uit 2006 toen dit woord nog de shitbom was, net als shitbom zelf. Een zin van een sollicitante van Spunk: 'Ik schrijf meestal gewoon shizzle over dingen die me overkomen enzo'.
7: Tantu (1x) en wel door mezelf: 'Oei wat hebben we daar een hoop tantu-leuke dingen beleefd!'
8: Dingen met schm als herhaling van het vorige woorden snapt hij niet. Gmail, Schmail.
9: Cowabunga (0x), mijn leven is echt niet zo leuk als iedereen denkt.
10: Kadaverlijf (0x)
11: Erotisch (29x), zoals 'alsof het allemaal heel
erotisch was zonder dat ik dat doorhad', maar niet als vervanging van het woord leuk wat mij zo erotisch zou lijken.
12: Punthoofd (1x), maar hoe dat is geheim, het was in een hele serieuze mail.
13: Medium (17x), maar heel vaak in de superstomme betekenis van internetmedium enzo, hoogstens gaat het dan nog over medium Sonja van Astro TV, alleen Wieger begreep het echt: 'het is ietwat
medium weer voor een picknick-feestje'.
14: Eerlijk (213x), en geen één keer op een leuke manier als 'eerlijke balpendop', maar alleen maar als 'om eerlijk te zijn' om vervolgens iets heel akeligs te gaan zeggen.
15: Poepzak (0x), daarom moet ik ook vrienden met Kelly van der Veer worden.
16: Druk, druk, druk (4x), hoera! Bijvoorbeeld: 'En moet nog wat dingen regelen voor vakantie....
druk druk druk...laf laf laf,....sorry sorry sorry....corrie corrie corrie.....fles fles fles....niet expres.' Van iemand die zich verontschuldigd omdat ze mee kan naar een soort gangsterseksfeest.
17: Attencia (0x)
18: Duhhh! (15x), maar veel mensen schrijven het met één h.
19: Joden (28x), zoals dit, niet helemaal zoals ik het bedoeld had, maar toch leuk: '
Ik ben een moslim, ook geïnteresseerd in godsdienstpraktijken van andersdenkenden, en zoek iemand om religieuze bijeenkomsten van diverse gezindtes bij te wonen, christenen, joden, boeddhisten, maar ook bijvoorbeeld atheïsten'
20: Popelen, (4x)

Ik snap dat dit allemaal heel saai is voor iedereen behalve mijzelf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten