dinsdag 19 juli 2011

Hoe vaak bepaalde dieren in mijn Gmail-voorkomen

Het gaat dus zo: je vult de naam van het dier in de zoekbalk van je Gmail in, en dan zie je hoevaak je over dit dier gemaild hebt. Het is werkelijk intrigerend, want ik had geen idee dat ik zo'n dierenvriend ben, maar over zo goed als elk dier bleek belangrijk genoeg te zijn voor iemand om mij er een mail over te sturen of andersom. Nou helpt het natuurlijk als iemand een dierennaam in zijn naam heeft (Beer, Mees, Wolf, Vogel), maar nog steeds snap ik niet waarom ik 115 mailtjes over een hond verstuurd heb (of heet er iemand hond?).
Ook bleek als ik de mailtjes doorploegde het vooral is omdat we dierennamen gebruiken om mensen mee te vergelijken. Iemand schreef 'Mijn moeder eet altijd zoveel, ze lijkt wel een varken', dat soort dingen.

Mees (141x)
Beer (120x)
Hond (115x)
Wolf (106x)
Vos (94x)
Paard (90x) (en ik houd niet eens van paarden)
Vogel (88x)
Leeuw (75x)
Poes (49x)
Konijn (49x)
Koe (48x)
Spin (44x)
Kip (37x)
Aap (30x)
Panda (25x)
Zalm (18x)
Eend (17x)
Cavia (17x)
Worm (10x)
Varken (10x)
Tijger (8x)
Ezel (7x)
Krokodil (6x)
Ijsbeer (6x)
Libelle (5x)
Inktvis (5x)
Mug (4x)
Hyena (3x)
Kolibrie (3x)
Koala (2x)
Salamander (2x)
Herder (2x)
Dodo (2x)
Veliciraptor (2x)
Sabeltandtijger (0x) (wie stuurt mij een keer een email hierover?)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten