zondag 20 november 2011

Wat Japanners allemaal beter doen dan wij

Ik dacht altijd dat Japanners inferieure mensen waren: wel lief, maar ook een beetje geestelijk gehandicapt. Nu ben ik in Japan en heb ik ontdekt dat het tegenovergestelde waar is. In vergelijking met Japan is Nederland juist een soort onontwikkeld Angola. Hierbij mijn lijstje van alle dingen die zoveel beter zijn in Japan, tevens zou mijn verkiezingsprogramma als ik ooit premier word bestaan uit het proberen in te voeren van al deze dingen.

-Wc-brillen zijn elektrisch voorverwarmd.
-Op wc's zit een knopje en als je daarop drukt dan spuit een straal in één keer je poeperd schoon
-Als je verkouden bent dan draagt iedereen hier een mondkapje zodat je niemand besmet met je bacillen.
-In de trein draaien alle stoelen automatisch om als de trein de andere kant uit rijdt.
-Er staat hete sesamolie in elk restaurant op elk tafeltje.
-Mensen bellen niet op straat en in trams enzo, en hebben hun telefoon altijd op stil en daarom is het heerlijk stil overal.
-Je hebt overal hotels waar je voor een uurtje een kamer kan huren als je even moe bent en een middagdutje wil doen (en okay deze hotels heten eigenlijk Love Hotels en zijn er om voor een uurtje helemaal los te gaan op een zelf meegenomen mangameisjesprostituee in konijnenpakje, maar toch)
-Bij bushaltes hebben ze op de stoep vlakken getekend die aangeven waar je moet wachten.
-Supermarkten zijn 24 uur per dag open en ze verkopen er echt lekkere Sushi en dingen waarvan ik niet weet wat het is maar die wel lekker smaken in je mond.
-Bij het spoor staan bordjes waarop staat wat je moet doen als een suïcidaal iemand op het spoor is gesprongen terwijl er een metro aan komt rijden.
-Niemand draagt vieze of kapotte kleren en ook bejaarden zien er extreem hip uit.
-Agenten dragen er pakjes waardoor ze eruit zien als Playmobil-poppetjes met als resultaat dat ze er zo lief uit zien dat het nooit vervelend is om te doen wat ze zeggen.
-Alle borden met mededelingen van de overheid bevatten tekeningen met roze konijntjes of Teletubbie-achtige figuren die voordoen wat je wel of niet moet doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten