maandag 14 november 2011

Dingen die pijn doen maar ook weer niet zoveel pijn als ik van tevoren dacht of juist veel meer

viel uiteindelijk wel mee:
 
- Je handen willen wassen maar dat het water dan per ongeluk nog superheet is (doet even pijn maar als je je hand daarna onder de koude kraan houdt dan is het ook weer zo weg)
- Van dat mondwaterspul op een aft doen (dat doet in het begin heel veel pijn maar dat trekt heel snel weg en het verdooft ook dus uiteindelijk is het ook best fijn)
- Wasabi eten (dat voelt als een soort pijn maar is ergens ook heel fijn. Toch?)
- Een kies die geboord wordt zonder verdoving (dat deed best pijn maar het was uiteindelijk best draaglijk)
- Bloed laten prikken (dat heb ik kort geleden pas voor het eerst meegemaakt sinds ik een kind was. Ik dacht altijd dat dat toch nog best wat pijn zou doen aangezien er wel iets je lichaam ingaat op een plaats waar eerst geen opening was)
- Een wrat weg laten branden (branden is misschien niet het goede woord want het gaat natuurlijk met vloeibare stikstof maar het voelt als branden. Dat doet wel pijn maar ik vind dat persoonlijk een best draaglijke pijn die langzaam erger wordt en ook weer geleidelijk wegtrekt, en omdat het verloop zo duidelijk is kan ik me er best goed op instellen ofzo)
- Spierpijn (dat geeft ook altijd wel eens soort van fijn gevoel, maar misschien vooral omdat je weet dat je nu betere spieren hebt op de plaatsen waar het pijn doet)
- Je hoofd heel hard gestoten te hebben (dat doet in het begin heel veel pijn maar een bult is meestal niet zo heel pijnlijk meer als je er niet aan zit)

Viel uiteindelijk vies tegen:

- Dettol (soort jodium) op een grote verse schaafwond op je knie doen (jeetje, dat begint dus nog best subtiel maar trekt er dan steeds verder in totdat je denkt dat het niet meer pijn gaat doen en dat doet het nog een keer meer pijn. En daarna nog een keer meer)
- Heel hard op je lip bijten en dat het dan een grote aft wordt (het bijten doet pijn maar die pijn is zo weg maar dagen daarna wordt de pijn van die aft steeds erger en het kan heel lang duren voor dat weg is)
- Reinigingsspul voor harde lenzen gebruiken voor je zachte lenzen en die dan in doen (het is denk ik vergelijkbaar met pepperspray, dat reinigingsspul voor harde lenzen is heel agressief en het voelt alsof je ogen eruit branden. En je kan ze dan ook nauwelijks open houden zodat je er bijvoorbeeld water in kan doen)
- Je hoofd heel hard stoten (dat doen dan heel veel nare scherpe pijn maar je kan ook niets doen om het minder te maken, je moet altijd even wachten tot de ergste pijn weg is en dat duurt altijd net iets te lang)

Na een grondige analyse kom ik tot de conclusie dat pijn die niet te voorspellen is of die niet geleidelijk erger en minder erg wordt veel minder draaglijk is dan voorspelbare pijn. Ik denk ook dat het minder pijn doet als je zelf een pleister van je lichaam af trekt dan dat als iemand anders het doet. Doe hier iets mee wetenschap!

1 opmerking:

  1. - Dettol (soort jodium) op een grote verse schaafwond op je knie doen (jeetje, dat begint dus nog best subtiel maar trekt er dan steeds verder in totdat je denkt dat het niet meer pijn gaat doen en dat doet het nog een keer meer pijn. En daarna nog een keer meer)

    klinkt als de synopsys van Fire Walk With Me..

    BeantwoordenVerwijderen