woensdag 16 november 2011

Dingen waar teveel verschillende soorten van zijn

Als je een puntenslijper wil kopen dan kun je kiezen uit heel veel verschillende soorten. Zoals een kleine vierkante metalen puntenslijper of zo'n heel grote donkerrode met een hendeltje dat je kan draaien en met een bakje voor het slijpsel. Maar je kan bijvoorbeeld ook een roze plastic Minnie Mouse puntenslijper kopen en een design-puntenslijper met houtmotief ofzo. Maar in essentie heb je de keuze tussen met een hendel en zonder. Een logisch onderscheid. Maar er zijn dus ook bepaalde producten die er in onnoemelijk veel varianten zijn die er helemaal niet zouden hoeven, wat zeg ik, zouden MOETEN zijn. Zoals:

- Stofzuigerzakken (Blokkers hebben bijvoorbeeld altijd een hele muur met verschillende stofzuigerzakken. En als je dan de Miele BCS-09 A88788331 heb ip.v. de Miele BCS-09 A88788332 dan werkt het allemaal niet)

- Printercartridges (Serieus, wat is met deze? Waarom is de keus niet gewoon alleen tussen zwart en kleur ofzo? De tijd die een mens in totaal in zijn leven verspilt door het kiezen van de juiste cartridge kan opgeteld wel 5 maanden zijn! Ik weet dit niet zeker en het verschilt ook heel erg tussen mensen, maar toch. Ik blijf bij deze schatting.)

- Telefoonabonnementen (De opties zouden ook kunnen zijn: 'ik wil weinig/gemiddeld/veel bellen, ik wil niet/weinig/gemiddeld/veel internetten en ik wil weinig/gemiddeld/veel smsen)

- Zorgverzekeringen (zo kwam ik erachter dat ik me zo kan verzekeren dat mijn contactlenzen en bril gedeeltelijk vergoed worden maar dat kost me dan meer dan als ik een goedkope polis kies en die lenzen en bril zelf betaal, zoals ik eerder al aangaf: ik ben gekke Henkie niet)

- Haarproducten (ik wil alleen de keuze: gel/mouse/spray met de opties niet hard/hard/heel hard en mat/glans)

- Pepernoten (Naast de normale pepernoten, de kruidnoten en de zompige hoekige variant heb je ze ook met melk, witte of pure chocola, met truffel-spul, mokka-spul en allemaal ander spul. Maar mijn grootste frustratie is eigenlijk dat ze de chocolade pepernoten met een M&M schil niet meer hebben maar wel die vieze mokka dingen)

- Het laatste album van Bjork (je kan kiezen tussen een verzameling losse apps, losse mp3's, een digitaal album, een digi-pack met alle liedjes en apps, een gewone versie, de Japanse en Zuid-Amerikaanse digipacks met bonustrack en de Ultimate edition met een exclusieve extra cd, een manual en voor elke track een speciaal voor dat nummer gestemde stemvork [ik ben zo boos op haar vanwege die kut-cd dat ze het maar uitzoekt met die puntjes op de 'o'])

Geen opmerkingen:

Een reactie posten