zaterdag 17 september 2011

Dingen die ik in mijn keuken vind waarvan ik GEEN IDEE heb wat ze zijn

Ik heb in een vrij korte tijd twee Roemeense jongens en een meisje uit mijn klas met een extreme fetish voor de Indonesische keuken in mij huis laten wonen. Nu vind ik de hele tijd potjes met daarin dingen die voor mij enkel omschreven kunnen worden als 'compleet mysterie'.


Potje 1
Ik gok dat dit van de Roemenen was. Het ruikt zoetig en best lekker, naar rabarbercompote ofzo. Maar zoals de deksel vermeld is het 'gutui' uit 2010. Ik vind het lief dat ze zelfgemaakte gutui zo lekker vinden dat ze er potten mee van naar Nederland nemen. Overigens ruikt het te lekker om weg te gooien, maar snap ik het te weinig om het daadwerkelijk te eten. Dit blijft dus in mijn koelkast!





















Zakje met gekke dingetjes
Maar 'wauw!' wat een leuke gekke dingetjes! Ze lijken zo uit een tekenfilm naar mijn keuken geteleporteerd te zijn! Ik hou deze dingetjes 4evah!!!





















Potje 2
Ik heb dit van een vriendin gekregen, die ook eerlijk zei dat het vooral was omdat ze het potje zo mooi vond. Nou ja, mocht ik ooit weten wat Beef Masala precies is, dan heb ik in ieder geval de juiste kruiden in huis!





















Potje 3
Ik gok dat deze opnieuw van de Roemenen is. Maar dit is ondefinieerbaarder. Het ruikt naar iets onbestemds: alsof ze jam en mosterd gemengd hebben en daar een keiharde pasta van hebben gemaakt. Soms kijk ik naar dit potje en denk ik 'Jij bent vast één van de meest delicate lekkernijen van Roemenië' en dan voel ik me zo schuldig dat ik er niks mee weet te doen (en wil doen).






















Potje 4
Dit potje is mijn eigen schuld. Ik was ooit bij een Turkse groothandel en daar verkochten ze dit. Ik kocht het omdat het er zo leuk uitziet. En nu staat het dus de hele tijd een beetje mooi te zijn in mijn keukenkastje.





















Gekke dingetjes 2
Deze gekke dingetjes zijn denk ik ook van de Indonesische kookfetisjist. Je denkt 'hmmmm lekker! chocoladekoeken!' maar het ruikt naar bitter en kruiden en satan!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten