maandag 5 september 2011

Dingen die ik kan doen in eigen stad en die ik ook wil doen

-Een Chinese kookcursus op de wallen zodat ik in de toko kan vragen waar de Sau-Hi staat en dat ik dan ook weet wat dat is.
-Naar de Buurtwinkel-tentoonstelling in het Amsterdams Historisch Museum, maar eigenlijk nog leuker is dat zij nu ook buurtwinkelrondleidingen door verschillende wijken organiseren.
-Kijken wat er in galeries in Amsterdam te zien is, want zodra ik in het buitenland ben ga ik rustig een hele dag op zoek naar die ene ene galerie, terwijl ik hier doe alsof ze voornamelijk zijn om voorbij te fietsen.
-Naar de markt en een vis kopen die ik niet ken en daar dan mee koken.
-Iemand bellen van mijn eindeloze lijst 'mensen waar ik echt graag een kopje koffie mee zou willen drinken, maar die ik toch nooit opbel.'
-Naar een wijk fietsen die ik niet ken en dan doen alsof ik op vakantie ben.
-Naar Neef Louis in Amsterdam Noord en dan verlekkerd kijken naar alle mooie meubels die ik toch niet kan betalen.
-Ook maar eens naar het Minth Hotel zodat ik mee kan praten over 'het mooiste uitzicht van Amsterdam'.
-Een Wii-spelletje kopen, want nu mijn oppaskinderen zomaar Mario Kart terug wilden heb ik zo weinig aan mij Wii.
-Bloemen kopen op de bloemenmarkt.
-Naar het Paleis op de Dam en zien of je vanuit het Paleis bij mijn huis naar binnen kan kijken.
-Mijn oma mailen met foto'tjes erbij, omdat het de makkelijkste manier is om iemand instant gelukkig te maken.
-In het café van de Bijenkorf naar mensen kijken omdat daar altijd gekken komen, maar vermomd als burgerlijke mensen.
-In tijdschriften de cd-recensies bestuderen en die op Youtube opzoeken zodat ik weet wat ik moet downl... ik bedoel kopen in de cd-winkel.
-Een insectenstudiedag houden, want ik wil meer over insecten weten.
-Een NS-wandelroute doen.
-Eén van de 45 in mijn boekenkast lezen die ik nog niet gelezen heb, maar wel wil lezen.
-Naar het theater gaan, ik vergeet dat dat kan.
-Naar het martelmuseum, een schande dat ik daar nog nooit geweest ben.
-Over de wallen lopen, ik kikker er altijd van op omdat hoeren altijd naar je zwaaien op een manier dat het lijkt dat ze jou echt veel leuker vinden dan al die andere mannetjes die daar lopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten