dinsdag 6 september 2011

Dingen die psychologen anders doen

Het lijkt soms wel of alle mensen die naar de psycholoog gaan niks leuker vinden dan hun psychologen naast elkaar houden en alle mogelijke verschillen ontdekken. Bijna zoals je met je beste vrienden ook elkaars bedpartners tot in detail wil vergelijken ('Raakt de jouwe jouw wel eens daar aan? En vind je dat dan lekker?'). Bijna dat, maar dan toch anders.
Dit zijn de belangrijkste verschillen die ik ontdekt heb

-Je hebt de psychologen die vooral luisteren en jouw zelf met oplossingen laten komen en de psychologen die actief eigen suggesties aandragen.
-Je hebt er die ook voluit over zichzelf vertellen, hoe zij bepaalde dingen aanpakken en ook echt met voorbeelden daarvan komen en je hebt er die flink de deksel op de pot van hun eigen leven gedrukt houden.
-Sommigen geven je thee of koffie en anderen absoluut niet omdat ze vinden dat het geen theekransje mag lijken.
-De telefoon opnemen, ik had er één die dat altijd deed, maar die van mijn vrienden deden dat nooit.
-Je hebt psychologen die continu aantekeningen maken en sommigen lijken alles te onthouden.
-Het verschil zit ook in het huiswerk dat ze jouw geven, je hebt er van wie je elke week wel een opdracht meekrijgt, maar ook met wie je enkel hoeft te praten.

1 opmerking:

  1. Ik vind dit een heel leuk lijstje maar je moet echt echt echt wat aan je grammatica doen! 'Jouw'? Come on.

    Sorry, ik ben een grammarnazi.

    BeantwoordenVerwijderen