maandag 24 oktober 2011

Dit allemaal verpest mijn leven in de huishoudelijke sfeer

-Wassen.
Terwijl ik het niet eens heel stom vind om te doen, is het me nog nooit gelukt de wasmand helemaal leeg te krijgen. Mijn leven lijkt wel een continue cyclus van de volle wasmand legen, was draaien, ophangen en tegen de tijd dat die was droog is, is de wasmand al weer vol.
-Het feit dat ik weet dat gezonde, propere mensen hun handdoek na de drie keer afdrogen verschonen. Als je dat doet dan doe je al helemaal niks anders meer dan wassen!
-Hetzelfde geldt voor lakens verschonen.
Na een week weet je dat het moet, en de komende twee weken voel je elke keer als je in bed gaat liggen weer schuldig dat je dat niet hebt gedaan.
-Vliegen.
Mijn huis trekt vliegen aan, dat komt door het soort steen waar mijn huis van gemaakt is, maar toch voelen al die vliegen alsof ik rottende karkassen in mijn huiskamer bewaar. Ik word er ook zo moedeloos van dat ondanks de honderden vliegen die ik al gedood heb, ik de vlieg an sich nooit zal kunnen uitroeien.
-Stof.
Op zich vind ik met een nat doekje ergens overheen gaan niet onbevredigend, en in de buurt van het aanrecht (waar de doekjes liggen) doe ik dat ook regelmatig, maar dat simpelweg alle platte oppervlaktes in je huis in een niet bij te houden tijd continu verstoffen, dat drijft me tot wanhoop.
-Wc-papier.
Dat is denk ik wat ik het meest onderschat heb toen ik op mezelf ging wonen, dat wc-papier zo snel op gaat en dat het echt heel vervelend is als je het niet in huis hebt.
-De vraag wat je gaat koken.
Ik heb elke dag weer een complete black out van gerechten die ik zelf zou kunnen klaarmaken. Meestal verschuift de vraag 'wat zal ik koken?' meestal vanzelf naar 'hoe genant is het als ik nu voor de vierde keer op een rij weer naar de afhaal-Thai ga.'
-Kleren die verslijten.
Altijd als ik nieuwe kleren koop denk ik: 'Fijn, nu heb ik voor altijd deze mooie witte blouse', totdat er opeens na een maand gele vlekken onder de oksels verschijnen, ik dat na heel veel wassen en bleekmiddel verholpen heb en er een knoopje uitvalt precies op de plek dat hij mijn navel ontbloot. Ik kan zoveel kleren kopen als ik wil, maar op deze maner heb ik toch nooit wat om aan te trekken.
-Meubels die verslijten.
Eigenlijk is de kern van al mijn huishoudelijke problemen, dat het hebben van een huis met alles wat daarbij komt je dwingt om met een enorme niet te stoppen regelmaat continu allemaal dingen te doen waar je geen zin in hebt (of geen geld voor hebt), zoals nieuwe stoelen kopen terwijl de stoelen die ik heb echt prima stoelen zijn als er geen gaten in de zitting zouden zitten.
-Apparaten die kapot gaan.
Idem dito. En het zou gewoon niet moeten gebeuren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten