dinsdag 11 oktober 2011

De vele dogma's in het leven van mijn klasgenoot

Het leven van een jongen uit mijn klas lijkt soms geregeerd te worden door regels. Deze regels legt hij zichzelf op, ook al voelt het voor iedereen inclusief hemzelf meer alsof deze regels van bovenaf aan hem zijn opgelegd. Meestal zijn mensen die leven volgens dogmatische regels vrij vervelend, maar bij hem accepteer je direct dat dit nu eenmaal zijn regels zijn en houden we juist van hem deze bijzondere reeks regels.

Ik vroeg hem een lijst te maken van zijn regels, dit is wat ik kreeg:

Wat ik niet wil (hoe, niet genoemd en zonder absoluten)
-Mijn lichaam laten zien aan mensen waar ik geen seks mee heb
-Het dragen van strakke kleding
-Gehandicapten en zieken (zodanig dat ze geen controle hebben over waar hun speeksel terecht komt)
-De Bijlmer en vergelijkbare plekken
-Vis en paddestoelen
-Sociale gebeurtenissen waar veel mensen zijn die ik niet ken
-Fietsen
-Teamsport
-Beeldend werk
-Nichterige homo's
-Mensen die zich met een scene vereenzelvigen
-Mensen met haar dat eruit ziet alsof ze er veel moeite voor doen
-Mensen die praten over quantum mechanica alsof ze er iets vanaf weten, terwijl dat eigenlijk nooit zo is
-Mensen die ik niet ken
-Overtuigend zingen waar anderen bij zijn (als ik niet optreed)
-Politiek
-Omslachtig spreken
-(Dogmatische) Religie
-Domme mensen
-Fysiek contact (enkele mensen uitgezonderd)
-Drukke plekken
-Tegen iemand aan liggen bij het slapen (gaan)
-Vieze handen
-Meer dan een iemand bij mij thuis uitnodigen
-Rennen voor het OV
-Dikke mensen
-Naar de Aldi of de Lidl e.d.
-Zwakke (bange) mensen (slachtoffers)
-Wereldverbeteraars
-Dat iemand aan mijn kaas zit
-Een bord eten delen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten