dinsdag 28 februari 2012

Zinnen die je in een random cv generator kan vinden

Ik zie de laatste tijd allemaal cv's voorbij komen. Ik dan moet zeggen of die mensen uitgenodigd moeten worden voor een sollicitatiegesprek. Eerst leek me dat best wel leuk tot ik besefte dat een cv eigenlijk een heel stom iets is. Een cv dient natuurlijk om aan te geven wat je werkervaring is en daarvoor is het best handig. Als je daarnaast echter nog iets algemeners over jezelf wil zeggen dan moet dat eigenlijk altijd in bepaalde formele algemene termen. En daar zijn er maar een paar van. En daarom bestaat een cv eigenlijk altijd uit een sub-set van die beperkte set aan aan termen. Ik baseer mijn oordeel dus maar op de functies die ze hebben gehad bij hun vorige banen en op de hobby's en interesses, want dat zegt uiteindelijk toch het meest (want als iemand energetische healings doet dan denk ik daar toch meestal het zijne van). Maar hier is de lijst van zinnen waarmee je elke cv kan invullen.

intro:
 
- '[onderdeel van functiebeschrijving] spreekt mij heel erg aan'
- 'ik heb een passie voor [onderdeel van functiebeschrijving]'
- '[onderdeel van functiebeschrijving] is echt mijn ding'
- 'ik ben erg geïnteresseerd in [onderdeel van functiebeschrijving]'
- 'ik zie [onderdeel van functiebeschrijving] als een mooie uitdaging'

ik ben:

- 'gedreven'
- 'communicatief vaardig'
- 'flexibel'
- 'betrouwbaar'
- 'een teamspeler'
- 'gemotiveerd'
- 'dienstverlenend'
- 'zelfverzekerd'
- 'klantgericht'
- 'resultaatgericht'
- 'vastberaden'   
- 'eerlijk'
- 'open'
- 'enthousiast'
- 'kritisch'
- 'punctueel'
- 'stressbestendig'
- 'georganiseerd'

ik werk:

- 'methodisch'
- 'systematisch'
- 'nauwkeurig'
- 'nauwgezet'
- 'goed zelfstandig'
- 'goed in groepsverband'
- 'met oog op kwaliteit'

ik hou van:

- 'het oplossen van problemen'
- 'mensen'
- 'hard werken'

ik ben iemand:

- 'die zelf initiatieven ontplooit'
- 'die verantwoordelijkheid neemt'
- 'die probleemoplossend te werk gaat'
- 'met sterke analytische vermogens'
- 'met een kritische blik'
- 'die snel leert'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten