woensdag 7 december 2011

Verfkleurnamen waar je broek van afzakt

In verf-land is het de trend om een pot donkergroene verf vooral niet meer gewoon 'donkergroen' te noemen, maar 'mysterieus moeras bij zonsondergang-groen' of zo iets dergelijks. Verfmerk Histor maakt het het bontst met verfnamen waar de kleur in de verste verte niet meer in is terug te vinden.
Ik werd voor de lijstje geïnspireerd door zowel Renske's column Verf vindt zichzelf blijkbaar heel wat en Hannah die de 'VT Wonen' doorbladert.

Dit zijn dus alle knotsgekke verfnamen die Histor in zijn assortiment heeft:
-Einder
-Erkenning
-Rups
-Waterlinie
-Aanpassing
-Zorgvuldig
-Lenteregen
-Plots
-Branding
-Graaf
-Branding
-Frivool
-Lariks
-Toegankelijk
-Maandag (En deze kleur is niet blauw)
-Overzicht
-Aantrekkelijk
-Appel (Verwarrend! Want appels kunnen zoveel kleuren hebben!)
-Parasol
-Boter (Ieuw!!! 'Ik smeer nog even één laagje boter op de muren, zet ik daarna koffie, goed?')
-Rendier
-Reden
-Compromis (ik hoop dat dit de kleur is die gemaakt is door de twee meest verkochte verfkleuren in één potje te gooien)
-Verwachting
-Furie
-Bekoring
-Onverwacht (ik hoop bij deze dat als je deze koopt er elke keer een andere kleur verf in zit)
-Geval
-Avenue
-Hartstocht ('Ik ga even een blikkie hartstocht halen!')
-Dobber
-Leverkruid
-Climax
-Ideaal
-Blikvanger
-Zweem
-Winter (Die kleur moet je dan wel elk half jaar afwisselen met de kleur Zomer, slim van Histor!)

1 opmerking: