maandag 12 december 2011

Dingen die ik in mijn koffie doe

Ik drink koffie, maar alleen op mijn werk. En alleen als het zoet is. En dat is koffie uit zichzelf nooit. In ieder geval, de koffie die ik ken niet. Daarom doe ik er altijd dingen in. Maar alleen maar suiker is dan ook weer zo alleen-maar-suikerig. Vind ik. Daarom doe ik allemaal dingen in mijn koffie die geen suiker zijn maar het wel zoeter maken. Sommige dingen werken wel en sommige niet. Zoals:

- Honing
-- voordeel: lost goed op en je kan variëren met verschillende soorten
-- nadeel: is plakkerig en is zonder knijpfles dus een crime

- Chocola
-- voordeel: is altijd lekker
-- nadeel: door de cacao-boter krijg je een vies olie-laagje, het lost niet goed op en wat doe je als er hazelnoten inzitten?

- Nesquick
-- voordeel: het is poeder en dus makkelijk te doseren en het lost goed op (dat is namelijk precies de bedoeling)
-- nadeel: voordat het is opgelost ziet het er HEEL vies uit

- Drop
-- voordeel: geen
-- nadeel: het lost totaal niet op en de smaak trekt dus niet in de koffie

- Kaneelkussentjes/stokjes
-- voordeel: kaneel en koffie is een gouden combinatie
-- nadeel: het lost langzaam op en naarmate de koffie zoeter wordt zal hij ook kouder worden

- Zuurstokjes
-- voordeel: aangezien het vooral suiker is lost het goed op en ze zijn er in verschillende smaken
-- nadeel: de vorm is niet optimaal voor in een klein kopje

- Pepernoten
-- voordeel: in theorie leuk voor het seizoen
-- nadeel: in de praktijk niet te doen, het lost niet en je krijgt vieze drijvende vlokjes

- Werther's Echte
-- voordeel: heeft sterke typisch eigen smaak en lost best okay op
-- nadeel: is ook een beetje weeïg en je moet ze elke keer uit die domme papiertjes halen

- Pepermunt
-- voordeel: een winnaar en ze hebben het overal en je krijgt het idee dat je adem minder stinkt na de koffie. Plus: AH-huismerk peperpunt heeft zo'n logo dat dan door de straal/stralen van een koffie-apparaat kan worden uitgegutst en dat is vreemd genoeg heel bevredigend om naar te kijken
-- nadeel: je moet wel de goede soort hebben, niet de harde Wilhemina-dingen maar die grovere AH-huismerk pepermuntjes anders lossen ze niet goed op en krijg je een viezig olie-laagje

- Citroenzuurtjes
-- voordeel: het lost goed op
-- nadeel: je hebt achteraf spijt van het feit dat het zo goed oploste want bittere koffie en zure...zuurtjes gaan dus gewoon niet samen

- Merengue
-- voordeel: het lost op als een soort bruisbal in een bad koffie, superleuk dus en het ziet er in het begin best chique uit. En merengue is in feite heel veel suiker dus je hebt er ook weer niet zo heel veel van nodig
-- nadeel: het lost niet helemaal op en laat een viezige klonterlaag achter en aan het eind is er een viezige klonterlaag (=niet chique)

1 opmerking:

  1. Nespresso heeft op dit moment smaakjeskoffie. Best lekker en zoet van zichzelf!

    BeantwoordenVerwijderen